BOÇÜ rehberlik hizmetleri, her çocuğun bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak ihtiyaçlarına uygun rehberlik hizmetleri sunar. Rehberlik hizmetlerinin ana hedefi; çocukların sağlıklı bir şekilde kendilerini tanımaları, güçlü yönlerini keşfetmeleri ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmalarını sağlamaktır.
BOÇÜ rehberlik hizmetleri, çağdaş rehberlik ve danışmanlık ilkelerine uygun olarak planlanmış; aile, öğretmen ve uzman iş birliğine dayalıdır. Bilimsel temellerle hazırlanmış rehberlik hizmetlerimiz; öğrencilere kendini ifade edebilecekleri, öz güven kazanabilecekleri ve öğrenme süreçlerinde aktif rol alabilecekleri bir ortam yaratmayı amaçlar.

Rehberlik Hizmetlerinin Önemi
Okul öncesi çocukların temel beceriler kazandığı, kimlik geliştirdiği ve sosyal duygusal temellerin atıldığı kritik bir süreçtir. Bu dönemde sağlanan rehberlik hizmetleri, çocukların yaşam boyu sürecek olan öğrenme ve gelişim yolculuklarına güçlü bir başlangıç yapmalarına yardımcı olur.

Çocukların duygusal ifadelerini geliştirmelerine,
kendilerini güvende hissetmelerine ve stresle başa çıkabilmelerine yardımcı olur.

Empati, iş birliği ve sorumluluk bilinci gibi sosyal becerilerin
kazandırılmasını destekler.

Yaşlarına uygun oyun temelli aktivitelerle problem çözme,
dil gelişimi ve bilişsel becerileri güçlendirir.

Çocukların sağlıklı alışkanlıklar edinmelerine katkıda bulunur
Ebeveynler için Rehberlik Hizmetlerinin Önemi
Ebeveynler, çocukların ilk öğretmenleridir ve rehberlik sistemi bu gerçeği göz önünde bulundurarak aileleri eğitim sürecine aktif olarak dahil eder.
Bilgilendirme Seminerleri
Bireysel Danışmanlık Hizmetleri
Ebeveyn Çocuk Etkinlikleri
Gelişim
Raporları
Aile
Eğitimleri
Öğretmenler için Rehberlik Hizmetlerinin Önemi
Ebeveynler, çocukların ilk öğretmenleridir ve rehberlik sistemi bu gerçeği göz önünde bulundurarak aileleri eğitim sürecine aktif olarak dahil eder.

Rehberlik hizmetleri, öğretmenlere öğrencilerin bilişsel ve duygusal sosyal ve akademik gelişimlerini izleyebilme olanağı sunar.

Öğrenciler de gözlemlenen davranışsal veya gelişimsel farklılıkların değerlendirilmesi ve çözüme yönelik öneriler, rehberlik hizmetleri aracılığıyla öğretmenler ile paylaşılır.

Davranış yönetimi stratejileri ve bireysel ihtiyaçlara yönelik yaklaşımlar konusunda da öğretmenlere rehberlik edilir.

Çocukların öğrenme stillerine ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun stratejiler geliştirilir

Boçü rehberlik hizmetleri, öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik seminerler, atölyeler ve eğitim programları düzenler.